Нещодавно в Україні з’явився ще один так званий необанк – “Власний рахунок”. Наразі він є вже сьомим мобільним банком в Україні. Чи буде він останнім чи найближчими роками на нас чекає цілий бум появи подібних “банків у смартфоні”? Це неважливо – у цій статті ми пояснимо чому monobank буде беззаперечним лідером у сфері українського мобільного банкінгу найближчими роками.
Monobank запустили наприкінці 2017 року зусиллями компанії Fintech-Band, якою керували колишні приватбанківці Дмитро Дубілет та Олег Гороховський. Довгий час monobank був єдиним в Україні банком у смартфоні. Воно й зрозуміло – подібний проєкт був новинкою для країни, і тому досить тривалий час ринок займав вичікувальну позицію і пильно стежив за всіма успіхами та невдачами новачка. Як виявилося, monobank зміг не лише закріпитися в Україні, а ще й нав’язати конкуренцію такому серйозному фінансовому монстру, як Приватбанк. Зараз послугами monobank’у користується близько 4 мільйонів осіб, він займає третє місце в Україні за кількістю активних платіжних карток і друге по видачі портфеля кредитів фізособам. І успіх першого онлайн-банку в країні можна пояснити не лише якістю сервісу та вигідними кредитними умовами, а й тим, що вони вирішили розширити звичні межі банкінгу в країні. Наприклад, вони зробили зручне зняття коштів із різних карток для фрилансерів, зробили перші в Україні якісні переклади по телефонній книжці. Також вони знову першими почали використовувати динамічний CVV, що дозволило знизити ризик зняття грошей із картки шахраями, особливо якщо ви використовуєте її для оплати в інтернеті. І як би цього було мало – керівництво monobank’у заявило про те, що запропонує їхнім клієнтам сервіси та послуги, які на цю мить не може надати жоден банк у країні. По-перше – буквально цього року банк збирається випустити картку в біткоїнах. По-друге – після випуску біткоїн картки клієнти банку зможуть купувати акції на американському фондовому ринку. Ці рішення – безперечно інноваційні й саме тому вони залучають безліч нових клієнтів. Але це ще не всі нововведення установи. Monobank знову першим в Україні почав використовувати тривимірну графіку для створення 3D реклами на їхньому сайті. Це дозволило суттєво урізноманітнити до цього дуже нудну та сіру стандартну банківську рекламу. Якщо говорити загалом – monobank мислить відразу на кілька кроків уперед, у порівнянні зі звичайними банками, що дозволяє їм завойовувати свої позиції з незвичною для новачка швидкістю.
Попри наявність ніби великої конкуренції, є всі причини вважати приклад monobank класичним прикладом в історії, коли першопроходець знімає всі вершки й забирає собі левову частку ринку. На користь цього говорить те, що успіх monobank’у визнають більшість українських банкірів, а ось вірять у те, що й решті онлайн-банків вдасться повторити подібний успіх – мало хто.
Сучасні онлайн-банки прагнуть використовувати найсучасніші методи для захисту ваших засобів від розкрадання або різних форм шахрайства. А звичайні, так би мовити, стаціонарні банки, у цьому питанні виявляють консервативність, якщо не сказати – відсталість, і тому зберігати у них свої кошти з кожним роком стає менш безпечним.
Пункт перший – нікому не повідомляйте свої паролі та коди й тому подібне.
Почнемо з найголовнішого – кожна картка має заповітні секретні три цифри, так званий CVC/CVV-код. Якщо хтось не знає – вони потрібні для здійснення та оплати інтернет покупок. І щоб шахраї не змогли поцупити кошти з вашої карти, у жодному разі не повідомляйте їм цей код. Потрібно знати, що ніхто, навіть співробітники банку не мають права запитувати у вас цей код, або ПІН вашої карти й коди з СМС, які зазвичай надсилає банк. Всім цим можуть цікавитися та вимагати повідомити лише шахраї.
Під’єднайте СМС-повідомлення за картою
Це дозволить вам за допомогою СМС відстежувати всі дії по вашій карті та, у разі потреби, заблокувати її, якщо ви зрозуміли, що шахраї використовують ваші засоби.
Підключіть динамічний код CVC/CVV
Суть цієї фішки в тому, що ваш CVC/CVV-код змінюється кожні 30-60 хвилин і тому його просто неможливо вгадати. Щоправда, є і мінус – вам доведеться постійно коригувати дані вашої картки в різних додатках, які до неї прив’язані. Тож тут уже самі зважуйте всі плюси та мінуси.
Замовте послугу “Підтвердження дзвінка”
У чому суть – перед завершенням кожної операції вам із банку дзвонить бот і просить вас підтвердити операцію. Для зручності можна увімкнути використання бота тільки після операцій вище за певну суму, щоб не відповідати на дзвінок, кожен раз, коли ви вирішили скупитися в магазині за допомогою картки.
Наша компанія часто працює на підряді у закордонних компаній і, відповідно, до нас часто надходять закордонні перекази як оплата наших послуг й так далі. Також ми співпрацюємо з різними фриланс біржами. І українські стаціонарні банки часто не мали різних платіжних систем, через які нам чи ми надсилали гроші. Тому нам потрібно було відкривати рахунок у закордонному банку і робити багато іншої подібної метушні, щоб отримати чи відправити гроші. Думаю, багато хто з вас стикався або стикається з подібними проблемами. Але у 2017-му році з’явився monobank і незабаром після свого відкриття він запустив послугу трансферу з доларової картки payoneer на доларову картку свого банку. При цьому комісія була невеликою і тому вигідною. І після того, як ми відкрили доларову карту в monobank’у, ми видихнули з полегшенням, тому що це позбавило нас від цілої купи зайвого клопоту. А за кілька років нам складно уявити своє життя без онлайн банку.
Monobank, як я вже казав, використовує сучасні маркетингові стратегії Його головним інструментом є 3D анімація, яка з’являється у 65% роликах банку. Через новизну вона легко сприймається і тому набирає безліч переглядів користувачів. За допомогою тривимірної анімації компанія вміло акцентує на своїх послугах та сервісах. Порада – якщо подібні ролики комбінувати з живою зйомкою, то у вас буде якісний і дуже цікавий контент.
Головний конкурент monobank – izibank використовує класичну рекламу і зовсім трохи простої, не тривимірної графіки у себе на каналі. Потрібно розуміти, що це не погана реклама, просто подібний підхід нецікавий сучасному поколінню й особливо молоді, яка в майбутньому стане основним клієнтом подібних онлайн банків.
Річ у тому, що завдяки сучасним технологіям, анімація та візуальні ефекти відкривають практично необмежені можливості для реклами, адже ви можете показати в ній все або майже все, що спаде на думку, без будь-яких обмежень. Ну, хіба що крім обмеження щодо бюджету, куди без цього. І подібний підхід лише допоможе вам презентувати ваш онлайн банк із найкращого боку. А велика якість деталізації й багатство змісту самої картинки зроблять вашу рекламу винятковою, особливою, не такою як у всіх, і звісно такою, що запам’ятовується і викличе бажання скористатися вашими послугами. А що ще насправді потрібно від реклами?
Готові виходити на новий рівень?
Залиште свої дані – і ми вам підкажемо!